אמניות נשים יבלו עוד זמן רב בחלל האמנות הזה. קציעה אלון בביקורת על התערוכה 'בעתיד אבלה בחדר הזה זמן רב'

בשנה שעברה הוקם מחדש החלל של "סטודיו משלך" בבית ההיסטורי של הצייר פנחס ליטבינובסקי בירושלים. מנהלת המקום ציפי מזרחי, מוכרת בשדה האמנות כמי שפועלת למען קידום אמנותן של אמניות נשים דתיות. משנת 2010 מפעילה מזרחי את עמותת "סטודיו משלך" כפרויקט שמספק לווי מקצועי ואוצרותי לבוגרות דתיות שסיימו בתי ספר לאמנות ונותרו "בחלל ריק": ללא קהל, ללא אספנים, ללא גב או תמיכה כלשהי. כעת מפעילה מזרחי את החלל החדש תחת אותו השם, תוך קידום של אג'נדה חדשה; גלריה עירונית המציגה בעיקר אמנות נשים, ללא הקשר דתי בהכרח. על הניהול האמנותי של החלל מופקדת מיטל מנור, ואת התערוכה הראשונה בחלל אוצרת אור תשובה.

מאמרים אחרים

דיוקן האמנית כחובשת שביס

דיוקן האמנית כחובשת שביס – כתבה במוסף הארץ על התערוכה הראשונה של סטודיו משלך. הכתבה דנה בקווים לדמותה של האמנית הדתית, מהם נושאי היצירה שלה, ומהם מגבלותיה, מה מקומה של האמנות בחברה הדתית, ומה מייחד אותה כאישה דתית ביצירתה. לקריאת הראיון לחץ על הקישור.

להמשך קריאה>>

עושים סדר

קישור לכתבה טלויזיונית בתכנית עושים סדר עם גל גבאי על התערוכה צאינה וראינה שנפתחה באפריל 2017. הראיון עוסק באישה דתית כאמנית החוקרת את נשיותה מתוך נקודת מבט מגדרית מגזרית דתית ותרבותית. אמנית מרואיינת – נגה גרינברג.

להמשך קריאה>>
דילוג לתוכן